18 Mayıs 2012 Cuma

RUH SAĞLIĞI syf:78 Araştırma

ÖĞRETMEN-ÇOCUK İLİŞKİLKERİÖğretme evrensel bir uğraştır. Herkes birbirine bir şeyler öğretir. Öğretme-Öğrenme sürecinin etkili olabilmesi için öğreten ve öğrenen arasında çok özel bir ilişkinin ku-rulması gerekir. Öğretmenin söz konusu bağlantıları sağlayabilmesine yarayacak ile-tişim becerilerine sahip olması gerekmektedir.
Amaç, öğrencilerin büyümesi ve gelişmesidir, fakat birçok öğretmen tarafından kulla-nılan ve okul idaresi tarafından salık verilen öğretme yöntemleri öğrencilerin bağımlı, gelişmemiş ve çocuksu kalmalarını sağlamaktan ileri gitmemektedir. Bunların değişti-rilmesi ve yenilenmesi adına öğretmen ve idarenin kendisini her zaman yeniliklere açık hale getirmesi hem öğretmen hem idare hem de öğrencilerin geleceği açısından verimli olacaktır.
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİNİN ÇOCUK RUH SAĞLIĞINA ETKİLERİ:
Çocukların sosyal anlamda etkilendikleri kurumların başında aile sonra da okul gelmektedir. aile içideki sosyal tutum ve paylaşım okul ortamına uyumlı ise,genelde çocuğun gelişiminde sorun yaşanmamaktadır.Fakat ;Her iki kurmun çocuğa yansıttığı olgular farklılık gösteriyorsa çocuğun okul hayatında başarısızlık gözlemlenmesi kaçınılmazdır.Bu nedenle uzmanlar,çocukların okul hayatındaki başarısızlıklarının nedenlerini araştırmak için,çocuk ve ebeveynler ile birebir görüşerek sorunun nereden kaynaklandığına ve özellikle aile ortamı içinde bilerek ya da bilinmeyerek çocuğu etkileyen unsurların var olup olmadığına bakmaktadırlar.son yıllarda okullarda psikolojik danışman ve rehber öğretmen danışmanlığına fazlasıyla önem verilmesinin nedeni de budur. 

ARKADAŞLIK İLİŞKİLERİ Arkadaşlık, erken çocuklukta başlayıp gelişen bir ilişkidir.ilkokul yıllarında arkadaş edinemeyen bir gencin, birden arkadaş topluluğuna karışması zordur.
Arkadaşlık kurma becerisi yüzme gibi ne kadar erken başlarsa o denli kolay gelişen bir beceridir. Sağlıklı bir ailenin bile çocuğuna arkadaş grubunun vereceği doyumu vermesi mümkün değildir. Aile ancak çocuğa uygun arkadaş ortamı hazırlayarak yardımcı olabilir.
Gencin olumlu arkadaş ilişkisi kurmadan topluma açılması beklenemez.bu bakımdan arkadaşlık ilişkileri toplumsal ilişkilere öncülük eder. Arkadaşlarca aranmak, beğenilmek ve benimsenmek benlik saygısının önemli bir koşuludur. Genç bu ilişkilerde, giderek zekasıyla, spor ve sanat yetenekleriyle kendisini kanıtlar.yardımlaşarak, paylaşarak, duygusal alışverişe girerek dostluk bağları kurar. Kendi kişiliğini sınar ve geliştirir. Çünkü arkadaş grubu, gence kendi kişiliğini yansıtan bir ayna olur.kendisini tanır ve tanıtır.insanlarla iletişim kurma ve işbirliğine girme yolu ile toplumsal becerilerini geliştirir. Arkadaş grubuna giren genç, artık hem birey, hem de topluluğun eşit bir üyesidir. Kısaca genç, erişkin dünyasına adım atmaktadır. Arkadaşlık kurmak ve sürdürebilmek başlı başına bir başarı, ruh sağlığının bir ölçüsüdür.ailesine aşırı bağımlı, güvensiz bir çocuk okulda başarılı olabilir ama arkadaşlık kurmada yetersiz kalabilir. Çocuğun karşı cinsle arkadaşlık kurabilmesi için önce kendi cinsinden yaşıtlarıyla arkadaşlık kurabilmesi gerekir.bu bakımdan arkadaşsızlıktan yakınan ya da hiç arkadaş aramayan bir gencin önemli sorunları olduğu hiç duraksamadan söylenebilir.Çünkü toplumsal yaşamda kendi kendine yetebilmek olanaklı değildir. Bu nedenle evinden çıkmayan, uğraşlarıyla zaman harcayan bir genç, evinden çıkmak zorunda kaldığında bocalar, uyumsuzluk belirtisi gösterir.kendilerine göre kötü arkadaşları olmadığı ve dersinden başka bir şey düşünmediği için çocuğundan memnun aileler vardır. Bu hiçte sevinilecek bir durum değildir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder